11 August 2006

home sweet home

11 augustus
home sweet home

wauw daar ben ik dan weer, helemaal in Afrika! Alles voelt vertrouwd, van de dierentuingeur op het vliegveld tot de Swahili groeten op straat. Ik was eigenlijk alweer vergeten dat ik zoveel mensen kende hier en al helemaal verbaasd dat ze zich mij ook nog herinnerden.

ik woon in een superrelaxed huis en slaap in een veel te kort bed. zelfs als je zoals ik altijd in foetushouding slaapt is het nog een beetje klein. iedere avond komt Rehema, het huismeisje, mijn klamboe instoppen, en ik doe net alsof ik dat zelf niet kan, het is zo'n fijn klein ritueeltje van ons samen.

ben nog niet begonnen met echt iets te doen, wandel een beetje rond met de kids en hang rond op het kantoor van Business Times, waar ik volgende week mag beginnen. gisteren heb ik de hele middag imma van zijn werk gehouden, toch wel grappig, hij is tenslotte general manager en moet eigenlijk keihard werken.

aan de dikke boeken de ik als huiswerk heb meegenomen kom ik volgens mij van zn levensdagen niet toe. langzaam vind ik mijn vriendinnetjes van twee jaar geleden terug en ik kan niet wachten om ze op te zoeken en gezellige dingen samen te gaan doen. met mijn nieuwe telefoonnummer ben ik al helemaal ingeburgerd. sms-en en beepen (een keer over laten gaan om te laten zien dat je aan elkaar denkt) is tenslotte mijn tweede natuur, ook in Nederland.

No comments: