21 November 2006

blut

21 november
blut

ik kom net van de money transfer vandaan, met een ouderwets dikke stapel briefjes die een hoge inflatie doet vermoeden. niet helemaal onwaar, maar ik ben ook gewoon even stinkend rijk. zaterdag haalde iemand het in zijn hoofd om mijn tas te stelen, een goede ECHTE ERVARING zoals het reizigers in verweggiestan betaamt, geweldig maar niet heus. Hij trok niet eens zo heel hard aan de tas maar toch deed het de hele dag pijn aan mn arm, omdat ik nou eenmaal iets nodig had om me zielig te voelen. En nu heb ik met een paspoort en 8 nummers mn moeder een heel stuk armer gemaakt en gaat het leven weer door. nu nog een telefoon kopen en ik ben weer blij.

Het regent buiten, niet iets om vrolijk van te worden terwijl dit juist de tijd van vrolijk zijn is, vol met mensen die gaan trouwen en uitkijken naar hun vakantie in december. Ook al is het heel heet vaak, toch wordt het ook steeds knusser en huisiger, net alsof het hier toch ook een beetje kerstmisachtig is. We doen allemaal dingen met ons huis en hangen een beetje in het rond met zn allen of gaan ergens uit.


Er is een nederlands meisje opgedoken in mijn leven, altijd een beetje gek om weer met jezelf geconfronteerd te worden en je taal die zo vreemd hard klinkt en je onhandige manieren. Soms lijkt het wel alsof nederlanders echt niks gracieus of moois hebben. Correct me if I'm mistaken!

No comments: