10 November 2006

SMS

10 november
SMS

Vandaag ben ik niet zo erg creatief in het bedenken van een verhaal. Er is al een week haast geen electriciteit in de 'city', dat is nieuwswaardig. Ik ben al twee dagen illegaal, dat is ook raar. Internet is vandaag heel langzaam, dat is normaal. De campagneposters van CCM hangen er nog steeds want de verkiezingen waren afgeblazen. Toen ik laatst de presidentskandidaat tegenkwam had ik zo'n gevoel alsof ik een bekende zag wiens naam ik ben vergeten, OVERAL zie je zijn hoofd. Lekker democratisch ;)

Om je een idee te geven van de Tanzaniaanse cultuur heb ik bedacht om een paar sms'jes over te typen. sms'en is hier jaloersmakend goedkoop en super populair (na beepen: bellen en dan ophangen, in de hoop dat de ander terugbelt)

oh pole sana..!luck u!u hv slpt i jst cem frm K'koo 2 do sm hs shoppng..!poa bdae..!any plans 4 2day? 08:36 am

dat was nadat mijn vriendin niet kwam opdagen terwijl we uit zouden gaan en ik 's ochtends vroeg in mijn mooie kleren wakker werd en sms'jes vond van James, met wie ik oorspronkelijk uit zou gaan en die nu net terug kwam en zelfs al naar de markt was geweest om voor de hele week boodschappen te doen.

Flower die, stories end,songs fade memories ar 4gotten bt precious girl like u treassured 4ever ic'nt help myself loving u.plz hv mercy on me.wish u a happy Idd

Poetisch niet? Maar ook nogal hardheaded want het duurt tot op de dag van vandaag om hem te overtuigen dat ik echt een heel irritant vriendinnetje zou zijn :P

Oh dear the same2u HAPPY IDI ELFITTRI dear but we r bankrupt pls send4 us credits of BUZZ me and FELISTER have anice day.

Idi Mubaraka to,how things dia? are u okay,pls if u d't mind send 4me n grace vocher of buz, were so much bankrupt my dia

Daar zijn vrienden voor. Om je geld te lenen, te geven of desnoods van te nemen. In Afrika houden mensen tenminste nog van elkaar, en zijn ze niet zo stom individualistisch. Ze hebben elkaar nodig! (En dus staat iedereen constant bij elkaar op de stoep om om geld te vragen) Klein cultuurverschilletje.

Hi dear! Am going 2 finish 2mmoro n back 2 dar after 2morrow. Anything to use in the kitchen will be good for a gift. Hope 2 c u b4 k/party

Onze vrienden gaan trouwen, twee leraren van de school waar ik altijd werkte. Iedereen is druk in de weer met fundraisen en voorbereiden. Zaterdag is de kitchenparty, girls only! Nog even en al mijn vrienden hier zijn getrouwd en zwanger en gesetteled. So far heb ik nog geen kandidaten gespot om hun voorbeeld te volgen.

Ok. He says he is arranging one for monday.

En om serieus te eindigen, eentje over werk, maandag is de eerste bijeenkomst van Tanzaniaanse vrijwilligers die mijn groep uit Nederland gaat hosten en bezig houden. Ik ben zo benieuwd of de selectie strategie heeft gewerkt en er straks daadwerkelijk 14 jongeren zitten die aan de voorwaarden voldoen. En ik ben ook wel een beetje bang dat het niet zo is en alles nog weken langer gaat duren.

 Er passen 37 SMS'jes in mijn telefoon maar die ga ik niet allemaal typen, de helft is toch al in Kiswaili, daar heeft niemand iets aan. Usiku Mwema wote (fijne avond)

No comments: