15 June 2007

bling bling - Dubai

15 juni
bling bling - Dubai


In Dubai word ik nog bijna ontvoerd door een Saoudi Arabische oliesjeik die nog een vijfde vrouw zoekt. Het wordt verdacht als hij zijn jaarsalaris met me wil delen en ik ruil zijn gezelschap in voor de kudde meisjes in de Wc’s die de tien vierkante centimeter gezicht die achter hun sluiers bloot blijft met veel zorg en camouflagestift bewerken. Even later paradeer ik over de catwalk die vliegveld heet met als publiek de slapende Indiërs, Afrikanen, Filippijnen die over onder en naast de stoelen gevouwen liggen en schaapachtig de voorbijgangers aangapen. Bling bling voert hier de boventoon, tussen levensgrote plastic palmbomen schitteren boutiekjes met belastingvrije verlokkingen. Tussen al die nationaliteiten besluit ik mijn euro centrische wereldbeeld maar weer af te schudden en maak ik me op om de wereld van airconditioning te verruilen voor het echte buitenland straks, als ik in Dar ben.

No comments: